Friday, October 9, 2009

Gabra....!!!!!!

Semalam suddenly Mr.HB call/sms bgtau kawan2 opis die nk dtg raya+visit die yg sakit on sunday....time adalah 10am-12pm...aku mula cuak..nk jamu ape ni..dah ler pagi sgt tu..kedai pun tk bukak lagi nk order....then tanye berape org nk dtg...???? Dlm 20 org tu..dh mcm open house lak bila dh ramai tu....then panic ni...weekend ni mostly relative dgn adik-beradik semua bz cz ade kenduri kawin..akak ipar yg rajin pun buat open house umah die...so sape nk tolong masak ni....

Aku mane ler tau nk masak utk org ramai2 ni....member cakap beli perencah segera mee bandung...order lah kat PIL mintak bawak dtg..kebetulan PIL pun turun KL cz ade kenduri kawin sabtu...see xde masa tu nk prepare ape2...

Mr.HB cakap jamu roti canai...ciss org lelaki ni amik mudah aje...hihihihi...lagi gilos idea die ialah beli KFC or pizza...wuuiihh nmpk sgt tuan rumah malas...iklan kat TV " nombor 3, jln batu, kmpung badak, jgn lupe yea, tima kasih "tu mmg ler promo baik punye..but tk practical...

Mcm2 member opis aku suggest baik punye suruh aku masak sendiri..saje nk mengena kan aku ler tu...dh ler aku tk pernah bljr bab masak2 ni...sekali nk terus masak utk jamu org...wuuiihh tk berani tu...then my mom moto die adelah " don't mess with my kicthen" tu sure tk confident nk bg aku masak...hehehehe...sabtu n ahad ade lah majlis kenduri kawin yea..my mom very the bz..

Mlm tadi perbincangan tergempar..aku dgn parents...wah dh lama tk meeting2 ni..mak aku suggest semua nama yg die bgtau semua bz or dh tk larat nk amik tempahan..nama2 yg kita org suggest die cakap tk sedap...ayah aku cakap nk sedap sila masak sendiri...hihihihi...

Keluar lah nk order nasi beriani gam..wah ini mcm nk buat open house..siap nk sewa kerusi+meja...iisshh biar betul ni...parents aku cakap yg nk dtg bos2 Mr.HB dgn member die..kena jamu special skit..wah parents aku nk bodek boss Mr.HB ke..???..but for sure Mr.HB tk dpt high performance pun tahun depan cz MC 6 bulan tu....xpe my dear...rezeki lain dtg bergolek yea...aminnn...

Sekali ayah aku buat lawak beli Maggie in my MUG..kita masak air panas aje...heheheh..ohh ayahnda ku w/pun muke serius n jarang borak..sekali buat kelakar mmg kelakar seram betul...hehehe...

Aku cakap susah2 order kuih2 ajelah ...janji ade bende nk jamu....but pg tadi mak aku dah cari org utk masak...order bihun, roti jala, popia basah, karipap, sri muka and etc...kita org kluar modal ajelah...hehehe..

baru lah tenteram skit hati ni....hihihi..cuak yea...so bila mau bljr masak?...tggu duduk umah sendiri yea aku belajar cz i can mess with my kicthen...hehehehe...

2 comments:

ANAKIRANA said...

betui ka tu tunggu duk umah sdiri???
ntah2 makin laju kuar mkn luar ehhehehe

dekja78 said...

Ana: mungkin kot..or tapau yg rase practicalnye...hehehe..tk pun singgah mkn umah mak dulu then baru balik umah...kihkihkih...