Thursday, July 16, 2009

Cabaran Anak Zaman Skang.....

Ptg semlm balik kerja rutin biase ialah melepak dgn asben sambil berborak perihal di opis...almaklum lah asben aku MC lama tk kerja cz xcident patah kaki kan...so aku jadi org perantaraan die lah utk tau isu semasa ..kesian...

Eh title pasal anak..tp cerita pasal asben lak...

Semlm lps bdk2 makan...like always aktiviti monitor kerja rumah hero aku...problem anak lelaki ni ade skit kurang rajin..so everything kena ckp bnyk kali and kena push skit...kena dok sebelah and buat sama2 dgn die...yg girlnye rajin terlebih lak..xde homework pun die akan bersama2 buat homework...rasenye anak dare aku lagi berdikari dr abg die..dari mandi and bersiap pki baju and sikat + bedak semua die buat sendiri..senang kerja aku...tp si abg semua nk ibu buat..sampai makan pun ibu suap...adik elok aje layan diri..

Then lps tu sesi buat homework ni kdg blh menaik kan darah aku...nk tunggu abih satu helai berjam2 cz asyik lah padam smpi nk koyak dah buku tu...

Sometime aku dah jemu nk tunggu tu aku tolong pegang lah tgn die bg tulis cpt skit...atleast die buat dr tgn die sendiri lah w/pun aku bantu..kang kalau aku tulis mcm tak aci lak kan...

Then lps2 tu die mintak aku pegang tgn die cz blh cpt abis..so mlm tadi aku ckp tk mau pegang tgn die dah..buat sendiri and tulis cpt2 and no eraser yea...

Lps die siap2 kan homework die tu..kena ler puji gila baban punye suke kan...cz die siapkan kerja die kan...kasi die motivate skit...lps tu aku mcm rajin lak nk ajar die reading...cz hero aku dok mengeja lagi bila membaca..padahal system skang ni guna phonix ke ape..serious aku tk reti nk ajar system tu..so aku ajar ler mase aku belajar dolu-dolu..so semlm dpt lah abih satu buku..itu pun die eja gak..jenuh aku nk tunggu abih sehelai2...nk tggu dari satu perkataan lama gak ler die eja dlm hati..rasenye sure die dah tktau jln cerita tu...nasib aku sabar lagi lah cz die pun tk ngamuk and nmpk semngat aje nk bace...for keemi..keep uo the good work..jgn sehari aje rajin...asben aku sampai kena stress or darah tinggi nk ajar keemi..heheheh

3 comments:

NaZa said...

selamat berblog yek k.imah.. rajin2 update... xsabo nak tunggu entry umah baru plak. hihi

dekja78 said...

Semua dok tanye umah baru ni..huhuhu..cina jual tu punye lembab..S&P tu bos die belum sign cz out station..dok ckp xpe date start bila dh stamping..biasenye developer lah nk cpt dpt duit kan..ni die lak buat lambat...

My Reality and Fantasy Journey said...

Tahniah Rozaimah dah ada blog, senang senang visit aku nyer blog http://www.armyofhope.blogspot.com